Competiția este structurată pe patru secțiuni: clasele V-VI, clasele VII-VIII, clasele IX-X și clasele XI-XII. Juriul este format dintr-o echipă multidisciplinară de experți în domeniile educație, IT, design și societate civilă.
Echipele participante au reconfigurat cetatea Alba Carolina și situl arheologic din Alba Iulia cu ajutorul platformei Microsoft MakeCode și algoritmilor de construcție a structurilor repetitive, cu care au imaginat universuri virtuale ale anului 2118.
„Această primă competiție, botezată de noi cu numele de cod „Edu Minecraft” reprezintă punctul culminant al unui proiect complex de formare a cadrelor didactice în care profesorii au învățat să joace Minecraft pentru a preda informatică, în special la clasele de gimnaziu. Prin efortul profesorilor mentori, elevii experimentează competențele de programare în proiecte interdisciplinare care combină noțiuni de istorie, antreprenoriat, fizică și nu numai”, declară Gabriela Barna, directorul Fundației EOS.
Concursul este organizat în cadrul Informatica365, un proiect amplu care și-a asumat formarea unui număr de 3.300 de profesori de informatică. Proiectul este implementat de Fundația EOS în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale, prin Casele Corpului Didactic, se adresează cu precădere acelor profesori care au început să predea noua disciplină de Informatică și TIC la gimnaziu și este derulat cu sprijinul financiar al programului filantropic Microsoft YouthSpark.
Prima ediție a Concursului Național Minecraft pentru Educație („Edu Minecraft”) este dedicată comemorării Centenarului României și se derulează sub egida Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, care a salutat inițiativa propusă de Fundația EOS.