‘În trimestrul al treilea vom anunţa unele schimbări de strategie. Schimbăm focusul principal de la jocuri pentru Facebook la jocuri pentru telefonul mobil, să avem o creştere mai mare’, a afirmat Cristi Badea.
Cei doi antreprenori români, care alături de Elvis Apostol au fondat în urmă cu trei ani Mavenhut, mizează pe potenţialul industriei de gaming, o zonă de business cu o creştere foarte agresivă, în special pe partea de ‘mobile gaming’.
Compania românească este numărul trei în Europa ca şi dezvoltator de jocuri pe Facebook, însă este la început pe partea de ‘mobile gaming’. Conform datelor companiei de consulatnţă EY România, publicate cu prilejul competiţiei EY Entrepreneur of the Year, în 2013 compania Mavenhut înregistra venituri de 6,85 milioane lei. La acel moment, compania avea însă numai 12 angajaţi. Acum Mavenhut are 35 de angajaţi, într-un sediu situat la Piaţa Victoriei (Bucureşti). Cei doi fondatori nu au oferit detalii despre nivelul veniturilor, însă au menţionat că încearcă să dubleze afacerile de la an la an, iar compania se află pe ‘high growth’, pe o curbă de creştere continuă.
Potrivit lui Cristi Badea, ţinta pentru 2015 este dublarea veniturilor, iar compania se află în grafic după evoluţia din primele luni ale acestui an. Fără a oferi alte datalii despre venituri, Bobby Voicu a admis că acestea sunt cu 7-8 cifre, în funcţie de moneda în care sunt exprimate.
Lansată în 2012, în Dublin, în cadrul unui accelerator de afaceri, MavenHut construieşte jocuri cu specific clasic şi a dezvoltat unul din cele mai de succes jocuri pe reţeaua socială Facebook – Solitaire Arena. Compania a lansat zeci de jocuri, care au avut în total circa 30 de milioane de utilizatori (care au jucat cel puţin o dată), în timp ce jocul principal se apropie de 20 de milioane de utilizatori. Spre comparaţie, cel mai vizitat site din România are 500.000-600.000 de vizitatori.
‘Comparaţia este poate puţin ‘unfair’ faţă de site-urile din România, care au numai audienţă românească, dar ilustrează ce presiune există pe ceea ce facem noi. În plus, avem în mod constant 30.000-40.000 de utilizatori conectaţi concomitent la ceea ce facem noi. Dacă intri pe serverul nostru în orice moment al zilei ai 30.000-40.000 de oameni conectaţi în permanenţă’, a spus Bobby Voicu.
Cei doi antreprenori români spun că piaţa globală de gaming este atât de mare încât, ca şi tendinţe de consum, pot lejer să fie cel puţin 3-4 produse exact la fel în piaţă, la un nivel foarte ridicat. Pe de altă parte, piaţa românească este nesemnificativă ca şi număr de consumatori şi nu se situează nici măcar în Top15 pentru jocurile MavenHut. Pieţele principale pentru Mavenhut sunt SUA, Germania, Marea Britanie, Franţa şi Spania. Numărul de utilizatori activi lunar din România este de circa 200.000.
Utilizatorii jocurilor MavenHut sunt, în proporţie de 75%, femeile de peste 45 de ani, majoritatea din SUA. Pe toate platformele, pentru toate jocurile, numărul de utilizatori este de circa 1,5 milioane. În acest moment, MavenHut are un portofoliu de şase jocuri şi este prezentă pe toate platformele, însă Facebook generează 60-65% din venituri, iOS şi Android împart cote egale, iar Amazon şi Yahoo sunt nesemnificative în totalul veniturilor, însumând sub 1%.
Piaţa mondială de gaming este estimată la 90 de miliarde de dolari pentru 2015, creşterea este constantă şi agresivă, de până la 15% anual, iar acum trei ani a depăşit piaţa de film, a menţionat Bobby Voicu. Piaţa de entertainment de la Hollywood se cifrează la 58 miliarde dolari.
Potrivit celor doi fondatori, posibilitatea de a cumpăra alte studiouri de gaming din România este de asemenea unul din punctele importante pe agenda companiei, pentru a creşte.
La finalul anului 2014, în cadrul Galei EY România pentru competiţia Entrepreneur of the Year, Cristi Badea a câştigat premiul pentru antreprenorul cu afacerea cu cel mai mare potenţial de creştere.