UPDATE 13:30 – Compania Quantic Lab din Cluj reacționează la acuzații
În urma solicitării Economica.net, compania Quantic Lab din Cluj-Napoca a transmis un punct de vedere pe care îl redăm integral mai jos:
”Videoclipul publicat pe rețelele de socializare, așa cum este menționat în articolul dumneavoastră, începe cu afirmații incorecte despre istoria Quantic Lab. Se pare că există o lipsă de înțelegere în procesul de elaborare a modului în care un joc este testat înainte de lansarea sa pe piață.
Quantic Lab a fost fondată în 2006, cu o echipă de 12 persoane, concentrată în totalitate pe asigurarea calității, și de atunci a devenit o companie de top în domeniul asigurării calității, cu peste 60 de clienți activi și peste 400 de angajați în trei locații de birouri din România. Quantic Lab susține peste 200 de proiecte pe an de la dezvoltatori de top la nivel global și continuă să mențină o abordare de tipul „calitatea este pe primul loc” pentru toate munca pe care o depunem.
Toate acordurile cu clienții noștri sunt confidențiale, dar, în general, dezvoltatorii de jocuri globali externalizează către mai multe activitatea de QA, fără a depinde doar de una singură, pe lângă resursele interne de QA la nivelul dezvoltatorului în majoritatea cazurilor. Fiecare proiect pe care îl întreprindem este unic în privința cerințelor. Direcția proiectului este convenită și ajustată în consecință, în funcție de cerințele în timp real, cu clienții noștri.
Quantic Lab se străduiește întotdeauna să lucreze în mod transparent și integru cu partenerii noștri din industrie”, a transmis Ștefan Șeicărescu CEO-ul companiei.
Știrea inițială
La momentul lansării Cyberpunk 2077, printre puținele scuze pe care CDPR le-a oferit la momentul respectiv a fost aceea că firma care se ocupa de controlul calității (QA) jocului, respectiv Quantic Lab, pur și simplu nu a surprins toate bug-urile pe care oamenii le întâmpinau în joc.
Acum, un document de 72 de pagini a fost trimis de către un informator către YouTuber-ul Upper Echelon Gamers, care a relatat în trecut despre problemele Cyberpunk. Documentul se concentrează pe Quantic Labs, scrie Forbes.com. Printre acuzațiile aduse amintim:
Economica.net a solicitat companiei Quantic Lab un punct de vedere pe care îl vom publica de îndată ce îl vom primi.
Potrivit unei analize a New York Times publicată la puțin timp de la lansarea jocului, jucătorilor li se promitea în joc un oraș în care se pot plimba aproape nelimitat și în care personajele își pot augmenta puterile prin diverse tehnologii care vor deveni realitate peste mai bine de 50 de ani și în lumea noastră.
Jocul a fost anunțat pentru prima oară în 2012, era clar că vor trece câțiva ani până la lansare, însă aproape nimeni nu s-a așteptat atunci să treacă opt ani și să apară după lansare atât de multe probleme.
În 2019 se vorbea de probleme mari și de o lansare în aprilie anul acesta, dar părea tot mai puțin probabil, iar când pandemia a izbucnit, lansarea a fost mutată către toamnă. Au urmat alte trei amânări până când data definitivă a fost stabilită pe 10 decembrie și jocul a fost lansat, dar s-a dovedit că nu era nici pe departe terminat.
Este normal ca orice joc complex să aibă bug-uri, dar la Cyberpunk 2077 au fost depășite orice limite, astfel că pe consolele ceva mai vechi era imposibil de jucat, iar pe cele noi erorile erau extrem de multe. Dacă pe PC jocul era cât de cât funcțional, pe consolă a fost un dezastru, iar Sony l-a retras din magazinul PlayStation. Ulterior, o parte din bug-uri au fost corectate, și jocul a fost din nou disponibil pe console.
Cyberpunk 2077 este disponibil acum pe PC, PS4, PS5, Xbox One și Xbox Series X/S.