Angajaţii celebrelor studiouri Cinecitta din Roma au intrat în grevă
„Zeci de muncitori şi artizani trebuie să plece de aici pentru a merge să lucreze în altă parte, iar unele operaţiuni vor fi încredinţate unor societăţi externe, dar noi nu înţelegem cum pot fi aceste proiecte sinonime cu dezvoltarea studiourilor Cinecitta”, a declarat Alberto Manzini, lider sindical în domeniul spectacole şi comunicare în cadrul CGIL, cea mai mare confederaţie sindicală din Italia.
Compania Cinecitta Studio Spa, proprietara studiourilor, a prevăzut externalizarea mai multor activităţi, precum scenografia, post-producţia şi activităţile asociate parcului auto, provocând furia angajaţilor, care au obţinut sprijinul liderilor politici de stânga.
„Nu ne putem imagina Cinecitta doar ca pe un loc de divertisment, este de neconceput să închizi ceva care face parte din cultura acestei ţări”, a adăugat Alberto Manzini.
„Vom menţine o ocupare simbolică a studiourilor, pentru că o adevărată grevă costă mult, şi ne vom întâlni, marţi, cu reprezentanţii Ministerului Culturii, chiar dacă nu nutrim speranţe prea mari în legătură cu această întâlnire”, a declarat Manzini.
„Angajaţii de la Cinecitta ocupă studiourile pentru a atrage atenţia opiniei publice asupra unei speculaţii ce neînţeles, care riscă să afecteze un sector important din cultura noastră şi din economia noastră”, a afirmat Antonio Di Pietro, liderul partidului de opoziţie Italia dei Valori (IDV).
Compania Cinecitta Studios Spa a confirmat că proiectul ei este dictat de evoluţia industriei cinematografice, precizând însă faptul că nu intenţionează să facă concedieri.
Mondializarea pieţei impune, în locul unei „societăţi integrate, care acoperă totalitatea serviciilor necesare” pentru realizarea unui film în aceste studiouri, „o organizaţie diferită de cea de producţie, afirmă reprezentanţii companiei italiene.
Studiourile cinematografice Cinecittà, situate într-un imens complex la numai câţiva kilometri de centrul istoric al Romei, au sărbătorit 75 de ani de existenţă în luna aprilie.
În „oraşul cinematografiei” au fost realizate numeroase capodopere ale genului precum „La Dolce Vita” (1960), „Amarcord” (1973) şi „Satyricon” (1969) de Federico Fellini.
În anii ’70, avântul luat de producţiile televizate şi criza producţiilor cinematografice a pus capăt epocii de aur a studiourilor Cinecittà, care au intrat într-un con de umbră.
Privatizarea aproape totală a studiourilor, în 1997, a permis atragerea de noi contracte mari, printre care se numără şi serialul de televiziune „Roma”.