‘Sperăm să înceapă /proiectul de reorganizare – n.a./ din ianuarie’, a afirmat oficialul ANAF, care a precizat că cele opt direcţii regionale vor fi înfiinţate până în iunie 2013, iar de la 1 ianuarie 2015 ANAF va avea 47 de administraţii fiscale, câte una în fiecare judeţ şi în fiecare sector al Capitalei, faţă de 215 unităţi fiscale în prezent.
‘Vrem să desfiinţăm ghişeele, vom elimina tonele de hârtie şi vom lucra doar electronic (…) Vrem să rupem interacţiunea la ghişeu şi să lucrăm de la distanţă. Acest lucru înseamnă informatizare, o legislaţie mai stabilă şi o infrastructură naţională care să fie interconectabilă cu celelalte sisteme care deţin date despre bunurile şi veniturile debitorilor. Atunci va fi foarte interesant să vedem interacţiunea dintre persoane fizice şi persoane juridice’, a arătat vicepreşedintele ANAF.
Constantin Mihail a adăugat că, în urma reorganizării, o parte din personal va fi transferat spre activităţile unde este nevoie de prezenţa fizică – controlul la faţa locului şi instituirea de măsuri asiguratorii.
Oficialul ANAF a mai spus că din circa 600.000 de firme care depun bilanţuri, peste 300.000 declară pierderi.
‘Deşi în unele cazuri este vorba despre un management defectuos al afacerii, în multe situaţii se constată la analiza documentelor că acea firmă susţine familii întregi prin traiul patronilor pe banii firmei, înregistrând în contabilitate cheltuieli pentru maşini şi reparaţii case’, a spus reprezentantul Fiscului.