Grupul auto german Volkswagen este implicat în prezent într-un scandal de amploare, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forţat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche, scrie Agerpres.
Potrivit surselor citate de Reuters, în urma recentelor acţiuni ale agenţiilor de rating Fitch şi Moody’s, Consiliul de supervizare de la Volkswagen este îngrijorat de o posibilă retrogradare, ceea ce ar duce la creşterea costurilor de creditare ale companiei şi ar afecta capacitatea sa de a recâştiga încrederea investitorilor. În consecinţă, boardul VW analizează mai multe măsuri de reducere a costurilor şi de creştere a veniturilor. Cu toate acestea, potrivit surselor, până acum nu au existat niciun fel de discuţii cu privire la vânzarea unor active sau mărci din portofoliul VW.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.