CNBC: jocurile pe dispozitivele mobile vor devansa consolele şi PC-urile

Economica.net
22 04. 2016
maxresdefault_3_87636600

Potrivit documentului, piaţa globală a jocurilor va creşte cu 8,5% în acest an, ajungând la 99,6 miliarde de dolari, pentru ca în anul 2019 să urce la 118,6 miliarde de dolari. De asemenea, jocurile de pe tablete şi smartphone-uri vor genera, în acest an, venituri de 36,9 miliarde de dolari, sau 37% din piaţa totală, devansând pentru prima dată jocurile pe PC-uri care vor genera venituri de 31,9 miliarde de dolari şi jocurile pentru console care vor genera venituri de 29 miliarde de dolari. Newzoo prognozează că în 2019 jocurile de pe tablete şi smartphone-uri vor genera 52,5 miliarde de dolari, aproape jumătate din veniturile totale.

Segmentul de ‘mobile gaming’ este în creştere de câţiva ani pe măsură ce performanţele grafice şi procesoarele smartphone-urilor s-au îmbunătăţit şi au fost dezvoltate jocuri mai sofisticate pentru ecranele mai mici. Însă aceasta nu înseamnă că se poate vorbi de dispariţia jocurilor de PC şi console. Newzoo prognozează că veniturile generate de jocurile pe PC vor creşte cu 2,1% în acest an iar veniturile generate de jocurile pe console vor urca cu 4,5%.

Pe regiuni, partea leului din veniturile globale din jocuri vine din Asia-Pacific. În 2016, pieţele din Asia-Pacific vor controla 47% din piaţă iar China singură va fi responsabilă pentru un sfert din veniturile globale de pe piaţa de gaming. Cu o sumă de 24,4 miliarde de dolari preconizată pentru acest an, China îşi va ‘cimenta poziţia de cea mai mare piaţă de jocuri din lume, devansând piaţa din SUA estimată la 23,5 miliarde de dolari’, susţine Newzoo. China va rămâne cea mai mare piaţă de jocuri şi în viitorul apropiat, crescând până la 28,9 miliarde de dolari în 2019.