Consolele, în pericol din cauza serviciilor cloud pentru jocuri

AT&T, Verizon Communications şi Time Warner au planuri de furnizare de servicii cloud pentru jocuri video, strategie care pune în pericol însăşi existenţa consolelor de jocuri precum PlayStation, Wii şi Xbox, potrivit unor surse apropiate situaţiei, citate de Bloomberg.
Economica.net - mar, 25 sept. 2012, 10:48
Consolele, în pericol din cauza serviciilor cloud pentru jocuri

În acest an vor începe în Statele Unite testele pentru serviciile cloud pentru jocuri, care ar putea deveni operaţionale cel mai devreme în 2013.

Sursele au arătat că alţi operatori de servicii de telecomunicaţii şi televiziune au planuri similare pentru 2014.

Dacă vor avea succes, jocurile furnizate prin Internet ar putea accelera tendinţa utilizatorilor de renunţare la console, sursă principală de venituri pentru companiile producătoare, în ultimele trei decenii.

Sony, Microsoft şi Nintendo au contribuit prin vânzările lor de console la o piaţă de 24,1 miliarde de dolari în 2011, în Statele Unite, potrivit datelor companiei de analiză a pieţei NPD Group.

Utilizatorii renunţă deja la console în favoarea smartphone-urilor şi a tabletelor, astfel că vânzările de echipamente pentru jocuri video au scăzut cu 39% în luna august, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

„Toată lumea are un televizor. Companiile de cablu şi telefonie caută noi căi de a atrage venituri de la utilizatori, iar jocurile pot fi destul de atrăgătoare”, a declarat Atul Bagga, analist la Lazard Capital Markets în San Francisco.

Pentru tehnologia necesară, operatorii recurg la companii startup, precum Playcast nedia Systems, CiiNOW şi Agawi, care furnizează software pentru jocuri în timp real.

Odată cu dezvoltarea tehnologiei cloud pentru jocuri, utilizatorii vor putea renunţa la consolele PlayStation 3 a Sony, Xbox 360 a Microsoft şi Wii a Nintendo şi să folosească în schimb telecomenzi (controllers) conectate la televizor. Unii operatori caută software care transformă smartphone-urile în astfel de telecomenzi.

Adoptarea jocurilor în sistem cloud ar reprezenta o schimbare majoră faţă de modelul de afaceri cu console, lansat de compania Atari în anii ’70 şi dezvoltat de Nintendo în anii ’80, în care aparatele erau vândute cu profit modic sau în pierdere, în timp ce profitul venea de la jocuri.

Te-ar mai putea interesa și
Turiștii care aleg Grecia încep să se orienteze către lunile din afara sezonului de vârf tradițional
Turiștii care aleg Grecia încep să se orienteze către lunile din afara sezonului de vârf tradițional
În Grecia, cererea de călătorii în timpul verii se modifică, de la lunile de vârf tradiţionale iulie şi august, la lunile mai, iunie şi septembrie, în urma schimbărilor climatice şi a......
Vladimir Putin declară că Rusia a folosit o rachetă balistică hipersonică cu rază medie de acţiune pentru a lovi o țintă militară ucraineană
Vladimir Putin declară că Rusia a folosit o rachetă balistică hipersonică cu rază medie de acţiune pentru a lovi o ...
Preşedintele rus Vladimir Putin a declarat joi seara, într-un discurs către naţiune, că Rusia a lansat un atac cu rachetă ...
Agenția GMP & U a câștigat contul TAZZ
Agenția GMP & U a câștigat contul TAZZ
Agenția de comunicare GMP & U anunță că a câștigat contul Tazz, în urma unei licitații, completându-și astfel portofoliul ...
Burduja anunță că în mai 2025 va fi finalizată centrala pe gaz de la Iernut
Burduja anunță că în mai 2025 va fi finalizată centrala pe gaz de la Iernut
Executivul a aprobat joi prelungirea Planului Naţional de Investiţii, ultimul obiectiv rămas în finanţare fiind centrala ...