CTP: Filmul „The Artist” este nul, creativ vorbind. Nu are nici un pic de inventivitate
„Ce rost are să iei o operă a trecutului şi să o refaci cu mijloace tehnologice avansate? Imaginea lui nu este cea alb-negru a filmelor mute a anilor 20, este o imagine lacrimă, super peformantă tehnologic. Asta nu se potriveşte de niciun fel„, spune Cristian Tudor Popescu.
El spune că succesul filmului”The Artist” se datorează snobismului criticilor. „Printre critici se nasc nişte trenduri, ca în modă. Creativ vorbind, este nul. Este o colecţie de clişee, de situaţii tipice, secvenţe clasice ale filmului mut, nu are niciun pic de inventivitate. Se iau aceste locuri comune ale filmului mut, sunt înşirate, este de o previzibilitate înspăimântătoare scenariul. Povestea am văzut-o de nenumărate ori, există capodopere pe această temă”, a mai explicat Cristian Tudor Popescu.
Acesta a precizat că nu a văzut toate filmele nominalizate la Premiile Oscar 2012, dar din ce a văzut, mai bune decât „The Artist” i s-au părut Descendenţii, care nu a luat niciun premiu, „absolut nedrept”. „Apoi, Midnight in Paris, o adevărată bijuterie a lui Woddy Allen, reuşeşte să se apropie de trecut, cu tandreţe, cu ironie, fără să încerce să refacă digital anii 20 (…) După părerea mea, cel mai bun film este Melancolia, a lui Lars von Trier, un film european„, a mai spus jurnalistul.