Raportul recent al firmei de cercetare și analiză Newzoo privind piața jocurilor video arată că până în 2025, această industrie va crește la 3,5 miliarde de jucători, ceea ce va ajuta piața să genereze 225,7 miliarde de dolari.
La nivel mondial, numărul jucătorilor va crește de la 2,9 miliarde în 2020 la 3,5 miliarde până în 2025, ceea ce reprezintă un CAGR pe cinci ani de +4,2%.
Principalul motor al creșterii de 2,1% din acest an la nivel mondial este telefonul mobil, care va genera venituri de 103,5 miliarde de dolari în 2022 (53% din piață), ceea ce reprezintă un avans de 5,1%. PC-ul reprezintă 21% din piață și va crește cu 1,6% de la an la an, ajungând la 40,4 miliarde de dolari. Între timp, consola va scădea cu 2,2% de la an la an, ajungând la 52,9 miliarde de dolari sau 27% din piața globală.
”Previziunile noastre arată că piața jocurilor va continua să crească în următorii ani, ajungând la 225,7 miliarde de dolari în 2025, cu un CAGR de +4,7% între 2020 și 2025. Acest lucru semnalează convingerea noastră că piața jocurilor va continua să crească sănătos într-o lume post-pandemică, deși într-un ritm mai lent decât în timpul pandemiei”, spun analiștii Newzoo.
CITEȘTE ȘI:
În ultimii doi ani (2020 și 2021), nu numai că s-au înregistrat niveluri record de implicare și de cheltuieli, dar mulți oameni au reluat obiceiul de a se juca.
În ciuda măsurilor de izolare care se atenuează și a faptului că oamenii se întorc la viețile lor obișnuite (și la cheltuieli), numărul global de jucători va atinge noi culmi în 2022, crescând cu 4,6% la 3,2 miliarde – un rezultat al popularității crescânde a jocurilor în rândul generațiilor tinere, în timp ce alte generații continuă să îmbătrânească (și să se joace). Regiunile emergente precum America Latină și Orientul Mijlociu și Africa vor impulsiona o mare parte din această creștere în 2022 și în anii următori.
În ultimii ani, numărul jucătorilor și timpul petrecut jucând și vizionând jocuri video a crescut de mai multe ori. Potrivit unui raport al Entertainment Software Association (ESA), un jucător mediu petrece 13 ore pe săptămână jucând jocuri video. În Statele Unite, 65% dintre adulți joacă jocuri video. Jocurile video nu sunt doar un mod de divertisment, ci reprezintă o alegere preferată de interacțiune. Interacțiunea prin intermediul jocurilor video a înregistrat o creștere, 83% dintre persoane jucând cu alte persoane online sau în persoană (față de 77% în 2021 și 65% în 2020).