Nominalizările pentru cea de-a 85-a ediţie a premiilor Oscar au fost anunţate joi, într-o conferinţă de presă, de actorii Emma Stone şi Seth MacFarlane. Evenimentul a avut loc la Samuel Goldwyn Theater din Beverly Hills, Los Angeles, şi a fost difuzat în direct de site-ul Academiei de film americane, organizatoarea galei Oscar.
Lungmetrajul „Lincoln”, regizat de Steven Spielberg, a primit cele mai multe nominalizări – 12 – şi este urmat în acest top al producţiilor cu cele mai multe nominalizări de filmele „Life of Pi”, cu 11. Filmele „Silver Linings Playbook” şi „Les Misérables” au primit câte opt nominalizări.
La 85 de ani, franţuzoaica Emmanuelle Riva a devenit cea mai în vârstă actriţă nominalizată la Oscar, iar la polul opus se află Quvenzhane Wallis, care, la nouă ani, a devenit cea mai tânără actriţă nominalizată la acest trofeu – ea jucând în filmul pentru care este nominalizată, „Beasts of the Southern Wild”, la vârsta de 6 ani.
10 ani este vârsta celei mai tinere actriţe care a obţinut vreodată un premiu Oscar – Tatum O’Neal, în 1974 -, iar 6 ani este vârsta celei mai tinere actriţe care a obţinut un premiu Oscar onorific: Shirley Temple, în 1935.
Cea de-a 85-a gală a premiilor Oscar va avea loc pe 24 februarie, la Hollywood & Highland Center din Los Angeles. Gala va fi prezentată de actorul Seth MacFarlane.
La începutul lunii decembrie, premiile Oscar onorifice au fost acordate producătorului Jeffrey Katzenberg, cascadorului Hal Needham, regizorului de documentare D.A. Pennebaker şi lui George Stevens Jr, un susţinător al artelor.
Prezentăm în continuare lista completă a nominalizărilor la cea de-a 85-a ediţie a premiilor Oscar:
Cel mai bun film: „Amour”, de Michel Haneke, „Django Unchained”, de Quentin Tarantino, „Zero Dark Thirty”, de Kathryn Bigelow, „Lincoln”, de Steven Spielberg, „Les Miserables”, de Tom Hooper, „Life of Pi”, de Ang Lee, „Silver Linings Playbook”, de David O. Russell, „Beasts of the Southern Wild”, de Benh Zeitlin, şi „Argo”, de Ben Affleck
Cel mai bun regizor: Steven Spielberg („Lincoln”), Ang Lee („Life of Pi”), Michael Haneke („Amour”), David O. Russell („Silver Linings Playbook”), Benh Zeitlin („Beasts of the Southern Wild”)
Cel mai bun actor în rol principal: Daniel Day-Lewis („Lincoln”), Hugh Jackman („Les Misérables”), Denzel Washington („Flight”), Bradley Cooper („Silver Linings Playbook”) şi Joaquin Phoenix („The Master”)
Cea mai bună actriţă în rol principal: Naomi Watts („The Impossible”), Jessica Chastain („Zero Dark Thirty”), Jennifer Lawrence („Silver Linings Playbook”), Emmanuelle Riva („Amour”) şi Quvenzhane Wallis („Beasts of the Southern Wild”)
Cel mai bun actor în rol secundar: Alan Arkin („Argo”), Robert De Niro („Silver Linings Playbook”), Philip Seymour Hoffman („The Master”), Tommy Lee Jones („Lincoln”) şi Christoph Waltz („Django Unchained”)
Cea mai bună actriţă în rol secundar: Amy Adams („The Master”), Sally Field („Lincoln”), Anne Hathaway („Les Misérables”), Helen Hunt („The Sessions”) şi Jacki Weaver („Silver Linings Playbook”)
Cel mai bun film străin: „Amour”, de Michael Haneke (Austria), „War Witch”, de Kim Nguyen (Canada), „No”, de Pablo Larraín (Chile), „A Royal Affair”, de Nikolaj Arcel (Danemarca), „Kon-Tiki”, de Joachim Rønning şi Espen Sandberg (Norvegia)
Cel mai bun lungmetraj de animaţie: „Brave” de Mark Andrews şi Brenda Chapman, „Frankenweenie” de Tim Burton, „ParaNorman” de Sam Fell şi Chris Butler, „The Pirates! Band of Misfits” de Peter Lord, „Wreck-It Ralph” de Rich Moore
Cea mai bună regie artistică: „Anna Karenina” (Sarah Greenwood şi Katie Spencer), „The Hobbit: An Unexpected Journey” (Dan Hennah, Ra Vincent şi Simon Bright), „Les Misérables” (Eve Stewart şi Anna Lynch-Robinson), „Life of Pi” (David Gropman şi Anna Pinnock) şi „Lincoln” (Rick Carter şi Jim Erickson)
Cel mai bun scenariu adaptat: „Argo” (Chris Terrio), „Beasts of the Southern Wild” (Lucy Alibar & Benh Zeitlin), „Life of Pi” (David Magee), „Lincoln” (Tony Kushner), „Silver Linings Playbook” (David O. Russell)
Cel mai bun scenariu original: „Amour” ( Michael Haneke), „Django Unchained” (Quentin Tarantino), „Flight” (John Gatins), „Moonrise Kingdom” (Wes Anderson & Roman Coppola), „Zero Dark Thirty” (Mark Boal)
Cea mai bună imagine: „Anna Karenina” (Seamus McGarvey), „Django Unchained” (Robert Richardson), „Life of Pi” (Claudio Miranda), „Lincoln” (Janusz Kaminski) şi „Skyfall” (Roger Deakins)
Cel mai bun montaj: „Argo” (William Goldenberg), „Life of Pi” (Tim Squyres), „Lincoln” (Michael Kahn), „Silver Linings Playbook” (Jay Cassidy şi Crispin Struthers), „Zero Dark Thirty” (Dylan Tichenor şi William Goldenberg)
Cea mai bună coloană sonoră: „Anna Karenina” (Dario Marianelli), „Argo” (Alexandre Desplat), „Life of Pi” (Mychael Danna), „Lincoln” (John Williams), „Skyfall” (Thomas Newman)
Cel mai bun cântec: „Before My Time” din „Chasing Ice” – muzica şi versurile de J. RalphMore, „Everybody Needs A Best Friend”, din „Ted” – muzica Walter Murphy, versurile Seth MacFarlane -, „Pi’s Lullaby” din „Life of Pi” – muzica Mychael Danna, versurile Bombay Jayashri -, „Skyfall”, din „Skyfall” – muzica şi versurile de Adele Adkins şi Paul Epworth – şi „Suddenly”, din „Les Misérables” – muzica de Claude-Michel Schönberg, versuri de Herbert Kretzmer şi Alain Boublil.
Cel mai bun montaj de sunet: „Argo”, „Django Unchained”, „Life of Pi”, „Skyfall”, „Zero Dark Thirty”
Cel mai bun mixaj de sunet: „Argo”, „Les Misérables”, „Life of Pi”, „Lincoln”, „Skyfall”
Cele mai bune efecte vizuale: „The Hobbit: An Unexpected Journey”, „Life of Pi”, „Marvel’s The Avengers”, „Prometheus”, „Snow White and the Huntsman”
Cel mai bun machiaj: „Hitchcock”, „The Hobbit: An Unexpected Journey”, „Les Misérables”
Cele mai bune costume: „Anna Karenina” (Jacqueline Durran), „Les Misérables” (Paco Delgado), „Lincoln” (Joanna Johnston), „Mirror Mirror (Eiko Ishioka ), „Snow White and the Huntsman” (Colleen Atwood)
Cel mai bun scurtmetraj animat: „Adam and Dog” de Minkyu Lee, „Fresh Guacamole” de PES, „Head over Heels” de Timothy Reckart şi Fodhla Cronin O’Reilly, „Maggie Simpson in «The Longest Daycare»” de David Silverman, „Paperman” de John Kahrs
Cel mai bun scurtmetraj de ficţiune: Asad” de Bryan Buckley şi Mino Jarjoura, „Buzkashi Boys” de Sam French şi Ariel Nasr, „Curfew” de Shawn Christensen, „Death of a Shadow (Dood van een Schaduw)” de Tom Van Avermaet şi Ellen De Waele, „Henry” de Yan England
Cel mai bun lungmetraj documentar: „5 Broken Cameras”, „The Gatekeepers”, „How to Survive a Plague”, „The Invisible War”, „Searching for Sugar Man”
Cel mai bun scurtmetraj documentar: „Inocente” de Sean Fine şi Andrea Nix Fine, „Kings Point” de Sari Gilman şi Jedd Wider, „Mondays at Racine” de Cynthia Wade şi Robin Honan, „Open Heart” de Kief Davidson şi Cori Shepherd Stern, „Redemption” de Jon Alpert şi Matthew O’Neill