Microsoft reușește să încheie afacerea de 69 de miliarde de dolari prin care preia Activision, după ce a primit acordul Marii Britanii

14 10. 2023
microsoft-activision-blizzard-tw

Anunțată inițial în ianuarie 2022, cea mai mare tranzacție din industria jocurilor a reușit să depășească și ultimul mare obstacol și să obțină aprobarea din partea Autoritatea pentru Concurenţă şi Pieţe din Regatul Unit, după ce Microsoft a acceptat să vândă drepturile de streaming pentru jocurile Activision, pentru a atenua preocupările legate de concurență.

Finalizarea este un câștig major pentru gigantul IT american în eforturile sale de a atrage mai mulți oameni către consolele sale Xbox și serviciul de abonament Game Pass. Veniturile Microsoft din jocurile de noroc sunt mai mici decât cele ale Sony, ale cărei console PlayStation vând mai mult decât Xbox, precizează Reuters.

„Astăzi este o zi bună pentru a juca”, a spus CEO-ul Microsoft Gaming, Phil Spencer, într-o postare pe platforma de socializare X, cunoscută anterior ca Twitter. El va supraveghea afacerea Activision, iar Bobby Kotick, actualul director general al Activion urmând să rămână în funcție până la sfârșitul lui 2023.

Spencer a promovat achiziția ca o modalitate prin care Microsoft ar putea intra pe piața de peste 90 de miliarde de dolari a jocurilor mobile.

Activision produce titluri populare pentru mobil, inclusiv „Candy Crush Saga” și „Call of Duty Mobile”, jocuri care au fost excluse din acordul de streaming în cloud pe care Microsoft l-a semnat cu Ubisoft Entertainment din Franța pentru a obține aprobarea Marii Britanii.

„Microsoft are instantaneu venituri de peste 3 miliarde de dolari din telefoane mobile”, a declarat Michael Pachter, analistul Wedbush Securities.

„Marele beneficiu este că Microsoft are strategie de va livra jocuri printr-un abonament și au nevoie de mai mult conținut pentru a oferi abonaților. Deci, acesta este un pas mare către a avea suficient conținut”, a spus el.

Obstacole de reglementare

Acordul se confruntă în continuare cu opoziția Comisiei Federale pentru Comerț din SUA (FTC), care a eșuat în încercarea sa anterioară de a bloca achiziția. FTC a declarat vineri că s-a concentrat pe apelul său, dar va evalua acordul Microsoft cu Ubisoft.

Principalul obstacol pentru perfectarea afacerii a venit de la Autoritatea pentru Concurență și Piețe din Marea Britanie (CMA), care a blocat inițial acordul în aprilie din cauza temerilor că ar putea oferi gigantului tehnologic din SUA o puterea prea mare pe piața în curs de dezvoltare a jocurilor în cloud.

Acordul a fost cel mai mare test CMA de a lupta împotriva giganților tehnologiei de când Marea Britanie a părăsit Uniunea Europeană.

Autoritatea britanică de reglementare a declarat vineri că pentru că și-a folosit armele sale în fața celor două companii a dat un rezultat mai bun pentru concurență, consumatori și creștere economică.

Acceptarea Microsoft pentru cedarea opțiunilor de streaming a fost decizia care a schimbat jocul, a spus CMA, adăugând că a fost singura agenție de concurență la nivel global care a obținut acest rezultat.

„Noua înțelegere va împiedica Microsoft să blocheze concurența în domeniul jocurilor în cloud pe măsură ce această piață decolează, menținând prețurile și serviciile competitive pentru clienții de jocuri în cloud din Marea Britanie”, se arată într-un comunicat.

Blocajul CMA a stârnit multă furie din partea părților implicate în fuziune, Microsoft afirmând că Marea Britanie a fost închisă pentru afaceri.

Guvernul britanic a oferit doar sprijin limitat CMA, ministrul de Finanțe Jeremy Hunt afirmând că, deși nu a vrut să-i submineze independența, autoritățile de reglementare trebuie să se concentreze și pe încurajarea investițiilor.

Directorul executiv al CMA, Sarah Cardell, a declarat că autoritatea de reglementare a „transmis un mesaj clar către Microsoft că acordul va fi blocat dacă nu vor aborda în mod cuprinzător preocupările noastre și ne-am păstrat poziția adoptată”.

Ea a spus că CMA a luat deciziile „liberă de influență politică” și că nu va fi „ influențată de lobby-ul corporativ”.

Comisia Europeană a dat undă verde în mai când a acceptat angajamentele Microsoft de a licenția jocurile Activision precum „Overwatch” și „World of Warcraft” pentru alte platforme.