Înainte de restricţiile de mişcare care au avut loc în luna martie în multe regiuni ale lumii, așteptările pentru acest an au fost modeste pentru piaţa monitoarelor în urma unei performanțe solide din 2019, condusă de migrațiile comerciale de PC-uri către sistemul Windows 10, care au ajutat și vânzările de monitoare. Cu toate acestea, rapiditatea și urgența cu care companiile și școlile a trebuit să se îndrepte către modurile virtuale au dus mai întâi la o luptă pentru computere, apoi la o cerere corolară de monitoare. Atât al doilea, cât și al treilea trimestru al anului 2020 au produs livrări solide de monitoare PC.
Astfel, din totalul celor 37,5 milioane de monitoare vândute, 6,35 milioane au fost Dell, alte 5,67 milioane au fost TGV, şi 4,71 milioane au fost HP. Top 5 continuă cu Lenovo (3,96 milioane de unităţi) şi Samsung, cu 3,37 milioane de unităţi.
Chiar dacă volumul general a crescut semnificativ, factorii determinanți de lungă durată ai pieței s-au inversat. Cererea consumatorilor a condus o mare parte din recenta creștere, aproape jumătate din piață provenind din livrările către consumatori, o inversare considerabilă din ultimii ani, când companiile au preluat puțin peste 60% din volum.
Primii 5 jucători au avut o cotă mai mică din piață în al treilea trimestru față de acum un an, deoarece bugetele IT s-au modificat, iar ocuparea birourilor a rămas scăzută. În special, Dell și HP, concentrate pe comercial, au înregistrat contracții în timp ce canalele online și destinate consumatorilor au crescut, ceea ce a favorizat furnizorii mai mici și mai orientați spre consumatori.
„Condițiile dure provocate de COVID-19 au dus la o reevaluare neașteptată a monitorului PC pentru acasă”, a declarat Jay Chou, manager de cercetare pentru studiul IDC. „Fie că studiază, lucrează sau joacă, mulți consumatori au o nouă considerație pentru monitoarele lor neglijate de mult timp, persistând incertitudinea cu privire la prezența la birou și la școală. Cu inventarul încă la niveluri sănătoase și promoții atrăgătoare pentru jocuri, precum și ecrane mai mari, IDC consideră că impulsul solid ar trebui să dureze până în prima jumătate a anului 2021″.
IDC se așteaptă după anului 2121 la o reducere a pieței pe măsură ce cererea consumatorilor se va tempera, cu scăderi treptate care persistă până în 2024.