Tabloul, care îl reprezintă pe apostolul Iacob, a fost catalogat mult timp drept studiu cu autor necunoscut şi a stat acoperit de straturi de murdărie şi vopseluri, potrivit unui comunicat al organizatorilor acestui târg de artă ce va avea avea loc între 4 şi 11 iulie în capitala britanică.
În cursul restaurării, a devenit vizibilă semnătura lui Ribera (1591-1652, iar specialistul italian Nicola Spinosa a confirmat că este vorba despre o lucrare a pictorului spaniol, executată probabil în 1632.
Pânza a fost păstrată în colecţia unei familii cu rădăcini în rândul nobilimii din Napoli, oraş italian în care pictorul spaniol, poreclit ‘Lo Spagnoletto’, şi-a desfăşurat o mare parte din carieră.
Ribera, care a fost puternic influenţat de italianul Caravaggio, a adoptat o manieră naturalistă, cu accentuate clarobscururi, iar la maturitate a preferat un stil mai luminos. După 1630, Ribera a fost inspirat de pictorul flamand Van Dyck, paleta sa a devenit mai luminoasă, iar succesul său comercial a crescut. Majoritatea subiectelor alese de Ribera în acea epocă sunt religioase, dar nu au lipsit nici motivele mitologice şi portretele unor personalităţi din antichitate precum Arhimede.
Potrivit experţilor, comparaţia dintre tabloul descoperit acum şi lucrarea ‘San José y el Nino Jesús’ aflată la Muzeul Prado arată că pictorul aparţinând Secolului de Aur spaniol a folosit acelaşi model pentru ambele picturi.
Săptămâna Artei de la Londra va reuni 50 de galerii şi diverse case de licitaţie londoneze care vor oferi colecţionarilor picturi, sculpturi şi desene începând din secolul al XV-lea până în secolul trecut.