Restricţiile aduse de pandemie au dus piaţa jocurilor pe mobil la 36,6 miliarde de dolari în S1. Un joc dezvoltat de români, în Top 6
App Store a înregistrat o creștere a cheltuielilor pe acest segment de 22,7% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, ajungând la 22,2 miliarde de dolari. Veniturile brute generate de jocurile Google Play au atins 14,4 miliarde de dolari, un avans de 19%.
Jocul PUBG Mobile dezvoltat de Tencent a depăşit Honor of Kings şi a devenit jocul cu cele mai mari venituri în prima jumătate a anului, cu 1,3 miliarde de dolari la nivel mondial în App Store și Google Play, incluzând piețele Android ale unor terțe părți din China.
Honor of Kings a fost al doilea joc cu cel mai mare câştig (aproximativ 1 miliard de dolari) fără magazinele Android terțe, în creștere cu 24,5%. Jocul provine, de asemenea, de la Tencent, ceea ce înseamnă că studioul a generat peste 2 miliarde de dolari din cele două jocuri aflate în top.
Monster Strike de la Mixi și-a menținut poziția a treia, la fel ca în primul semestru al anului trecut, generând aproximativ 632 milioane de dolari în prima jumătate a acestui an.
Roblox și Coin Master au încheie Top 5. Roblox a câștigat recent venituri de 1,5 miliarde de dolari, iar Coin Master se apropie de 1 miliard de dolari, acumulând aproximativ 780 milioane dolari venituri brute de la lansarea sa în 2016.
Pe locul 6 găsim jocul Candy Crush dezvoltat de compania românească King şi lansat în 2012.
Descărcările noi de jocuri mobile au crescut în prima jumătate a anului 2020, totalizând aproximativ 28,5 miliarde de instalări pentru prima dată în App Store și Google Play. Cifra reprezintă o creștere de 42,5% față de aceeași perioadă din 2019, când au fost înregistrate circa 20 de miliarde de instalări.
Descărcările pe Google Play au crescut de aproape 1,5 ori, cu un avans de 46,2% la 22,8 miliarde în S1 2020. De asemenea, download-urile din App Store au crescut cu 29,5%, la 5,7 miliarde de descărcări.